AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Wiekowe zajawkowe! - Najlepsza lokalna kampania społeczna 2012 roku!

Wiekowe zajawkowe! - Najlepsza lokalna kampania społeczna 2012 roku!

WIEKOWE ZAJAWKOWE! - NAJLEPSZA LOKALNA KAMPANIA SPOŁECZNA 2012 ROKU

Czas trwania: listopad – grudzień 2012

Cel: zakwestionowanie stereotypów dotyczących starości, wywołanie impulsu do budowania relacji międzypokoleniowych oraz uwrażliwienie młodych ludzi na potrzeby seniorów

 

Odbiorcy kampanii: młodzi mieszkańcy Małopolski, jednak dzięki wykorzystaniu nowych mediów dotarliśmy do znacznie szerszej grupy odbiorców, zarówno pod względem wieku, jak i miejsca zamieszkania.

Opis kampanii: domeną seniorów w kampanii był styl vintage oraz płyty winylowe, zagadnienia związane z jednej strony z modną wśród młodych osób estetyką minionych lat (wykorzystywaną w muzyce, designie czy modzie), ale jednocześnie będącą realnym doświadczeniem osób starszych. W ten sposób udało się przedstawić seniorów w innym, bliższym dla młodego pokolenia świetle, a także wskazać płaszczyznę komunikacji będącą punktem wyjścia do budowania relacji.

Sposób realizacji: główną osią realizacji działań był Internet, będący najskuteczniejszym kanałem dotarcia do odbiorców kampanii. Na portalu społecznościom Facebook utworzony został fanpage pn. „Wiekowe zajawkowe”, gdzie poprzez działania moderatora staraliśmy się podnieść poziom świadomości i akceptacji w stosunku do seniorów. Aby osiągnąć ten cel pokazaliśmy, że osoby starsze borykały się z takimi samymi problemami, podobnie spędzały czas i fascynowały ich te same rzeczy (ponad 1700 osób polubiło profil i śledziło działania, a publikowane informacje dotarły do prawie 1 mln internautów). Ponadto na popularnych portalach studenckich oraz w prasie ukazały się artykuły wspierające pozytywny wizerunek opiekunów osób starszych – także nieformalnych oraz banery zachęcające młodzież inicjowania rozmów. Przygotowaliśmy również citylighty z naszymi bohaterami, eksponowane na przystankach komunikacji miejskiej w pobliżu szkół i uczelni wyższych. Znakiem rozpoznawczym kampanii była zmodyfikowana, popularna ikona „lubię to”, która w tym przypadku przyjęła postać ręki starszej osoby.Integralną częścią kampanii była także akcja ambientowa – „Babcia” odwiedziła krakowskich studentów w akademikach, przed drzwiami pokoi młodzi ludzie znaleźli konfitury z napisem „Nie wpadasz, więc pofatygowałam się sama. Nie zastałam. Pewno masz dużo zajęć… Czekam na rewizytę – mam więcej do zaoferowania niż dżemik! (Twoja?) Babcia”. Relację z tego wydarzenia można obejrzeć na opublikowanym w Internecie filmie promocyjnym kampanii (11600 indywidualnych odsłon). W ramach kampanii przygotowaliśmy także świąteczny spot radiowy, emitowany w programie 3 Polskiego Radia.



           
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor