Pracownicy socjalni – mamy MOC pomagania
Czas trwania: listopad – grudzień 2011
Cel: integracja środowiska pracowników socjalnych, wzmacnianie pozycji społecznej osób wykonujących ten zawód
Odbiorcy kampanii: przede wszystkim sami pracownicy socjalni, ale także ogół mieszkańców Małopolski
Opis kampanii: próba przybliżenia mieszkańcom regionu specyfiki tego zawodu i zwrócenie uwagi, że pracownik socjalny to osoba zaangażowana w problemy potrzebujących, daleka od medialnego wizerunku biurokraty rozdzielającego jedynie zasiłki z pieniędzy podatników.
Sposób realizacji: kampania, prowadzona była zarówno w mediach tradycyjnych, jak i elektronicznych. Na potrzeby kampanii stworzona została strona internetowa www.mocpomagania.pl Główni bohaterowie akcji – pracownicy socjalni za jej pośrednictwem mieli możliwość współtworzyć kampanię poprzez przesyłanie zdjęć swoich instytucji, tworząc w ten sposób portret pracowników socjalnych. W popularnych portalach internetowych wyświetlone zostały banery promujące kampanię. Na łamach prasy lokalnej i regionalnej pojawiły się artykuły dotyczące specyfiki pracy osób zatrudnionych w jednostkach pomocy społecznej i powiatowych centrach pomocy. W telewizji oraz radiu wyemitowane zostały reportaże, a także spoty promocyjne. Przygotowane zostały także tematyczne ulotki. Na kształtowanie pozytywnego wizerunku pracownika socjalnego wpłynęły także billboardy, citylight’y oraz plakaty, które wzbogaciły przestrzeń publiczną małopolskich miast oraz mniejszych miejscowości. Jednym z przedsięwzięć był również konkurs Małopolski Pracownik Socjalny Roku 2011, którego laureatką została Pani Halina Sarat z Miejscko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Tarnowskiej.