AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Otwórz głowę na pomoc - rok 2013

Otwórz głowę na pomoc - rok 2013

Kampania społeczna OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC została entuzjastycznie odebrana zarówno przez samych Małopolan jak i środowiska opiniotwórcze i kulturotwórcze. Jako organizatorom akcji zależało nam na wywołaniu publicznej dyskusji na temat postrzegania osób chorujących psychicznie i przede wszystkim na zmianie podejścia do zaburzeń tego typu. Biorąc pod uwagę poruszenie jakie wywołała kampania, a także zainteresowanie mediów tym, tematem wierzymy, że inicjatywa przez nas podjęta pozytywnie wpłynęła na zmianę świadomości Małopolan odnośnie powszechności problemu, którego dotyczyła akcja.


Czas trwania: listopad – grudzień 2014

Cel: podniesienie wiedzy Małopolan na temat zaburzeń oraz chorób psychicznych, promocja profilaktyki zdrowia psychicznego oraz przekonanie odbiorców, iż kryzysy natury psychicznej są zjawiskiem powszechnym i naturalnym, a najlepszym sposobem na szybki powrót do zdrowia jest konsultacja z lekarzem specjalistą. Drugim celem akcji jest podniesienie rangi zawodu opiekuna formalnego i nieformalnego zajmującego się osobą chorą.

Zasięg i odbiorcy kampanii: Kampania miała zasięg regionalny i skierowana była do wszystkich mieszkańców Małopolski, ze szczególnym uwzględnieniem ludzi w szczególności narażonych na kryzysy natury psychicznej.

Opis kampanii i dobór mediów: W kreacji wykorzystano niezwykle wymowną i ekspresyjną metaforę – krawat zawieszony na szyi aktywnego zawodowo mężczyzny rozrasta się, stając się lepkim oplatającym jego sylwetkę sznurem. Unieruchomione zostają także ręce bohatera, w finale mężczyzna staje się bezsilny, nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać krępującego go splotu. Wizerunek widoczny na citylightach, odnaleźć można było na przystankach MPK, przekaz wzmocnił także 20-sekundowy film reklamowy, emitowany w kinach i w środkach komunikacji miejskiej, Realizację zdjęć powierzono Pawłowi Fabjańskiemu, cenionemu fotografowi. Kampanię uzupełniły spoty radiowe oraz artykuły prasowe poświęcone zagadnieniu zdrowia psychicznego, a także specjalnie do tego stworzona strona internetowa akcji: www.otworzglowe.pl

Film promocyjny kampanii  

Kliknij i odsłuchaj spot emitowany w radiu    


Media o kampanii


Kampanią zainteresowały się nie tylko media regionalne, ale także ogólnopolskie. Kilkadziesiąt artykułów odnośnie akcji pojawiło się na różnego rodzaju portalach internetowych, na łamach dzienników oraz magazynów. Tematyce zdrowia psychicznego poświęcono także programy w rozgłośniach radiowych
(4 Program Polskiego Radia, Radio Kraków, Anty Radio, Radio RDN).

Zachęcamy do osłuchania audycji:

Radio Kraków: audycja Przed Hejnałem

4 Program Polskiego Radia



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor