AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Aktualności

Aktualności

Doskonalenie warsztatu pracy z klientem w oparciu o podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – szkolenieDoskonalenie warsztatu pracy z klientem w oparciu o podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – szkolenie

Szkolenie adresowane jest do asystentów rodziny, pracowników socjalnych i innych pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej w Małopolsce.  


Temat szkolenia:

Doskonalenie warsztatu pracy z klientem w oparciu o podejście skoncentrowane na rozwiązaniach.

Adresaci:

asystenci rodziny, pracownicy socjalni i inni pracownicy i wolontariusze instytucji pomocy i integracji społecznej w Małopolsce

Cel szkolenia:

Doskonalenie warsztatu pracy metodą podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach.

Uczestnik po szkoleniu:

     zna i rozumie założenia metody skoncentrowanej na rozwiązaniach,

     nabywa umiejętności przeprowadzania rozmowy ukierunkowanej na rozwiązania (językiem PSR),

     bazując na zasobach klienta potrafi wspierać klienta w formułowaniu celów,

     zna i potrafi wykorzystać w praktyce techniki walki z oporem/skutecznego motywowania,

     nabywa umiejętności wykorzystania technik PSR w pracy z różnymi typami klientów.

 

Zakres tematyczny:

I  Założenia metody skoncentrowanej na rozwiązaniach (zajęcia wykładowe):

       filozofia PSR – dostrzeganie zasobów, krótkoterminowość, „krok po kroku”,

       uwolnienie pomagacza i klienta od „dlaczego” – PSR jako metoda znajdowania rozwiązań dla sytuacji problemowych bez kontekstu przeszłości,

       klient jako kreator sytuacji pomocowo – terapeutycznej.

II  Doskonalenie warsztatu pracy w nurcie PSR (zajęcia warsztatowe):

1.   Nawiązanie relacji z klientem – pierwszy etap rozmowy ukierunkowanej na rozwiązanie, budowanie współpracy z klientem.

  1. Rozpoznawanie i wydobywanie zasobów klienta:

     zmiana perspektywy z problemu na cel,

     równorzędność relacji – klient i pomagacz jako eksperci,

     autoidentyfikacja zasobów i doświadczenie sprawstwa przez klienta.

3.   Rozmowa ukierunkowana na budowanie rozwiązań:

     zamiana języka statycznego na dynamiczny,

     docieranie do potrzeb, możliwości i gotowości klienta do zmiany,

     pytania o potrzeby, pytania o cel, pytania o gotowość do działania.

4.   Ustalenie celów w pracy z klientem – cechy dobrze określonego celu, towarzyszenie klientowi w formułowaniu jego celów

     zasada SMART,

     pytania o cud jako narzędzie wizualizowania i definiowania celów.

5.   Techniki skalowania

     określanie zasobów „ tu i teraz” i stanów pożądanych w przyszłości,     

     planowanie jako droga dojścia do celu.

6.   Badanie i eksploracja wyjątków

     konstrukcja albo rekonstrukcja  poczucia sprawstwa u klienta.

7.   Motywowanie i wzmacnianie zmian -  znaczenie języka dynamicznego. Jak usłyszeć u klienta język zmiany.

8.   Analiza własnych zasobów i celów w pracy z klientem - analiza SWOT pomagacza.

Praktyczne wykorzystanie psr w pracy z różnymi typami klientów pomocy społecznej (długotrwale bezrobotnymi, uzależnionymi itp.)

Realizator szkolenia:

Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych z Warszawy

Prowadzący szkolenie:

Radosław Cieśluk

Terminy szkolenia:  

Gr.1: 03-05.03.2015 oraz 16-18.03.2015

Gr.2: 11-13.03.2015 oraz 24-26.03.2015

Godziny szkolenia:

I dzień zjazdu: 09.00-17.00
II dzień zjazdu: 09.00-17.00
III dzień zjazdu: 09.00-14.00

Szczegółowy harmonogram godzinowy znajduje się tutaj.

Miejsce szkolenia:

Hotel Santorini, u. Bulwarowa 35 B w Krakowie

Jak aplikować?

Osoby zainteresowane proszone są o wypełnienie, odręczne podpisanie i odesłanie formularza zgłoszeniowego. Dokumenty zgłoszeniowe przyjmowane są do dnia 20.02.2015 r. mailowo (w formie skanu) na adres:szkoleniapokl@rops.krakow.pl, bądź faksem na nr 12 422 06 36 w. 44.

W procesie rekrutacji pod uwagę będą brane tylko zgłoszenia, które są podpisane przez uczestnika oraz kierownika/dyrektora instytucji, który tym samym wyraża zgodę na udział swojego pracownika w szkoleniu. 
Do rozpoczęcia kursu będą mogły przystąpić wyłącznie osoby, które otrzymają telefoniczną lub mailową informację o zakwalifikowaniu ich do udziału w szkoleniu. Osoby zakwalifikowane zobowiązane są  dostarczyć oryginały dokumentów zgłoszeniowych (formularza i oświadczeń) najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia. 

Finansowanie szkolenia:

Szkolenie odbywa się w ramach projektu PO KL Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznejrealizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w ramach: Priorytetu VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 – Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.3 – Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny, koszty organizacyjne ( w tym wyżywienie i zakwaterowanie) finansowane są w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (uczestnicy pokrywają jedynie koszty dojazdu). 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor