AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Aktualności

Aktualności

Wykorzystanie coachingu w aktywizacji klienta pomocy społecznejWykorzystanie coachingu w aktywizacji klienta pomocy społecznej

Zapraszamy pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej z Małopolski do udziału w szkoleniu dotyczącym zastosowania nowatorskiej metody racy z trudnym klientem



 Cel szkolenia:
  • zrozumienie istoty coachingu,
  • poznanie kluczowych umiejętności coacha,
  • zdobycie umiejętności nawiązywania relacji podczas rozmów coachingowych,
  • wypracowanie postawy aktywnego słuchania,
  • poznanie metod i technik coachingowych.

Uczestnik po szkoleniu:

  • rozumie istotę coachingu,
  • zna kluczowe kompetencje coacha oparte o standardy ICF,
  • wie na jakich zasadach opiera się coaching,
  • potrafi przeprowadzić rozmowę coachingową,
  • umie poprawnie formułować podstawowe pytania podczas sesji z klientem,
  • posiada umiejętność poprawnego słuchania,
  • posiada umiejętność motywowania klienta poprzez pracę na jego mocnych stronach,
  • zna narzędzia używane w pracy coacha i potrafi zastosować je w praktyce. 

Zakres tematyczny:

  • Coaching jako narzędzie pracy –definicja, założenia, rodzaje, filozofia.
  • Wykorzystanie coachingu w pracy z klientem pomocy społecznej. Coaching a praca socjalna.
  • Kluczowe kompetencje coacha wg standardów ICF.
  • Przebieg procesu coachingowego.
  • Komunikacja w coachingu.
  • Stosowanie technik i narzędzi coachingowych z klientami wymagającymi aktywizacji społeczno-zawodowej:
  • Prowadzenie rozmowy coachingowej- warsztaty.
  • Metody i narzędzia pracy coacha.
  • Przełamywanie oporu do zmiany i praca nad motywacją klienta.
  • Praktyczne zastosowanie metody coachingu w pomocy społecznej – case study.
      Szczegółowy zakres tematyczny wraz z harmonogramem godzinowym znajduje się tutaj.


Realizator szkolenia: 
Zespół Ekspertów Manager z Krakowa

Prowadzący szkolenie: Marta Kostecka-Korbiel

Terminy szkolenia:   
Gr.1: 16-17.03.2015 (I zjazd) oraz 26-27.03.2015 (II zjazd)
Gr.2: 19-20.03.2015 (I zjazd) oraz 30-31.03.2015 (II zjazd)

Godziny szkolenia:

I dzień zjazdu:  10.00-17.00
II dzień zjazdu: 09.00-16.00

Miejsce szkolenia: Hotel City, ul. Gajowa 16 w Krakowie

Termin rekrutacji: 
02.03.2015 - 06.03.2015

Jak aplikować?

Osoby zainteresowane proszone są o wypełnienie, odręczne podpisanie i odesłanie formularza zgłoszeniowego.Dokumenty zgłoszeniowe przyjmowane są do dnia 06.03.2015 r. mailowo (w formie skanu) na adres:szkoleniapokl@rops.krakow.pl, bądź faksem na nr 12 422 06 36 w. 44.
W procesie rekrutacji pod uwagę będą brane tylko zgłoszenia, które są podpisane przez uczestnika oraz kierownika/dyrektora instytucji, który tym samym wyraża zgodę na udział swojego pracownika w szkoleniu. 
Do rozpoczęcia kursu będą mogły przystąpić wyłącznie osoby, które otrzymają telefoniczną lub mailową informację o zakwalifikowaniu ich do udziału w szkoleniu. Osoby zakwalifikowane zobowiązane są  dostarczyć oryginały dokumentów zgłoszeniowych (formularza i oświadczeń) najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia. 


Finansowanie szkolenia

Szkolenie odbywa się w ramach projektu PO KL Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w ramach: Priorytetu VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 – Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.3 – Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej. 
Udział w szkoleniu jest bezpłatny, koszty organizacyjne ( w tym wyżywienie i zakwaterowanie) finansowane są w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (uczestnicy pokrywają jedynie koszty dojazdu).

 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor