AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Aktualności

Aktualności

RUSZYŁA KAMPANIA SPOŁECZNA „OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC”RUSZYŁA KAMPANIA SPOŁECZNA „OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC”

Wg szacunków Światowej Organizacji Zdrowia wciąż rośnie liczba ludności cierpiących z powodu zaburzeń psychicznych i chorób psychicznych. Problem ten dotyczy także coraz większej grupy Polaków. Doceniając skalę problemu Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie przygotował edukacyjną kampanię społeczną pn. OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC, której głównym założeniem była zmiana świadomości Małopolan na temat zdrowia psychicznego, oraz przeciwdziałanie stygmatyzacji osób cierpiących na zaburzenia i choroby psychiczne.



Liczne badania i raporty pokazują, że w ostatnich latach rośnie liczba Polaków cierpiących na zaburzenia i choroby psychiczne. Co czwarty z nas ma lub będzie miał problemy tej natury. Choć 40% naszych rodaków odczuwa potrzebę pomocy psychologicznej i psychiatrycznej, fakt ten, nie przekłada się na ilość osób, które zgłaszają się do placówek leczniczych. Niestety poziom wiedzy na temat zdrowia psychicznego wciąż jest wyjątkowo niski. Wychodząc naprzeciw takiemu stanowi rzeczy Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie przygotował edukacyjną kampanię społeczną OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC, która już teraz obecna jest w przestrzeni małopolskich miast.
 

Przesłaniem kampanii jest podniesienie wiedzy Małopolan na temat zaburzeń oraz chorób psychicznych, promocja profilaktyki zdrowia psychicznego oraz przekonanie odbiorców, iż kryzysy natury psychicznej są zjawiskiem powszechnym i naturalnym, a najlepszym sposobem na szybki powrót do zdrowia jest konsultacja z lekarzem specjalistą. Drugim celem akcji jest podniesienie rangi zawodu opiekuna formalnego i nieformalnego zajmującego się osobą chorą.


W kreacji wykorzystano niezwykle wymowną i ekspresyjną metaforę – krawat zawieszony na szyi aktywnego zawodowo mężczyzny rozrasta się, stając się lepkim oplatającym jego sylwetkę sznurem. Unieruchomione zostają także ręce bohatera, w finale mężczyzna staje się bezsilny, nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać krępującego go splotu. Wizerunek widoczny na citylightach, które odnajdą Państwo na przystankach MPK oraz 20-sekundowy film reklamowy, emitowany w kinach i w środkach komunikacji miejskiej, utrzymany jest w minimalistycznej, nieco teatralnej stylistyce. Realizację zdjęć powierzono Pawłowi Fabjańskiemu, cenionemu fotografowi. Kampanię uzupełniają spoty radiowe oraz artykuły prasowe poświęcone zagadnieniu zdrowia psychicznego, które ukażą się w małopolskich dziennikach.


Wszystkich Państwa zachęcamy do odwiedzenia
strony internetowej kampanii www.otworzglowe.pl gdzie dowiedzieć się można więcej na temat akcji, przeczytać przydatne porady jak skutecznie radzić sobie ze stresem oraz odnaleźć adresy placówek udzielających wsparcia w przypadku kryzysu psychicznego.


Kliknij i zobacz film promocyjny kampanii

Kliknij i odsłuchaj spot emitowany w radiu



Media o kampanii


Kampania społeczna OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC została entuzjastycznie odebrana zarówno przez samych Małopolan jak i środowiska opiniotwórcze i kulturotwórcze. Jako organizatorom akcji zależało nam na wywołaniu publicznej dyskusji na temat postrzegania osób chorujących psychicznie i przede wszystkim na zmianie podejścia do zaburzeń tego typu. Biorąc pod uwagę poruszenie jakie wywołała kampania, a także zainteresowanie mediów tym, tematem wierzymy, że inicjatywa przez nas podjęta pozytywnie wpłynęła na zmianę świadomości Małopolan odnośnie powszechności problemu, którego dotyczyła akcja.

Kampanią zainteresowały się nie tylko media regionalne, ale także ogólnopolskie. Kilkadziesiąt artykułów odnośnie akcji pojawiło się na różnego rodzaju portalach internetowych, na łamach dzienników oraz magazynów. Tematyce zdrowia psychicznego poświęcono także programy w rozgłośniach radiowych
(4 Program Polskiego Radia, Radio Kraków, Anty Radio, Radio RDN).

Zachęcamy do osłuchania audycji:

Radio Kraków: audycja Przed Hejnałem

4 Program Polskiego Radia







Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor