Środowiskowy Dom Samopomocy - funkcjonowanie instytucji i formy wsparcia dla uczestnikówW związku z realizacją projektu "Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej" zapraszamy Państwa do udziału w seminarium pn "Środowiskowy Dom Samopomocy - funkcjonowanie instytucji i formy wsparcia dla uczestników".
Celem seminarium jest wymiana doświadczeń uczestników na tematy związane min. z kontrolą zarządczą, budowaniem zespołów wspierająco – aktywizujących oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie działalności środowiskowych domach samopomocy.
Zakres tematyczny seminarium:
- kontrola zarządcza w jednostkach pomocy społecznej - (dokumenty, analiza ryzyka)
- zachowanie prawidłowych relacji z uczestnikami - deformacja w kontaktach interpersonalnych z uczestnikiem terapii,
- budowanie zespołu wspierająco-aktywizującego w Środowiskowym Domu Samopomocy, opracowanie programów terapeutycznych dla każdego typu Środowiskowego Domu Samopomocy (A, B, C),
- rola pracownika socjalnego Środowiskowego Domu Samopomocy w realizacji planów wspierająco-aktywizujących - praca w siedzibie Środowiskowy Dom Samopomocy i środowisku zamieszkania uczestnika ŚDS,
- dzielenie się dobrymi praktykami - uczestnicy seminarium,
- rola współpracy instytucji publicznych i społecznych w Małopolsce.
Seminarium odbędzie się w dniach 28 – 30 listopada 2011 r. w Pensjonacie Gaborek, ul. Szkolna 7, Krynica-Zdrój. Rejestracja uczestników: 10.00 w dniu 28 listopada 2011 r.
Państwa udział w szkoleniu jest bezpłatny. Uczestnik pokrywa jedynie koszt dojazdu.
Koszty szkolenia, materiały szkoleniowe, zakwaterowania oraz wyżywienia są finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
O przyjęciu do udziału w seminarium decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o telefoniczną rezerwację miejsc w terminie do 25 listopada 2011 do godziny 13 (tel. 012 639 14 40, 012 639 14 03), a następnie o przywiezienie dokumentów zgłoszeniowych (w załączeniu) na seminarium.
1.
Ankieta uczestnika
2.
Harmonogram