AktualnościSzkoleniaDoradztwoGaleriaFAQKalendarium szkoleń
Sprawdź ofertę szkoleń

Jesteś tutaj: Strona główna » Aktualności

Aktualności

Monitorowanie kontraktu socjalnego i ocena jego skutecznościMonitorowanie kontraktu socjalnego i ocena jego skuteczności

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu pn. Monitorowanie kontraktu socjalnego i ocena jego skuteczności. Szkolenie jest skierowane do pracowników ośrodków pomocy społecznej,  jego celem jest podniesienie kompetencji w zakresie monitorowania oraz oceny kontraktu socjalnego na poszczególnych etapach jego realizacji oraz po zakończeniu.





INFORMACJE O SZKOLENIU

 
Zakres tematyczny:
1. Wyznaczanie celów  i określanie efektów działań w kontrakcie socjalnym:
a)    Diagnoza sytuacji klienta jako podstawa dla budowania celów  i wyznaczania kierunków pomocy - ramy diagnozy indywidualnej:
    ścieżka  rodzinna,
    ścieżka edukacyjna,
    ścieżka zawodowa,
    ścieżka aktywności społecznej,
    ścieżka systemu wartości.
b)   Metodyka formułowania celów, np. zgodnie z kryterium SMART.
2. Zaplanowanie oceny kontraktu na poszczególnych etapach jego realizacji:
a)  Rodzaje oceny w kontrakcie socjalnym:
− ocena wstępna,
− ocena operacyjna,
− ocena końcowa.
b)   Etapy oceny w ramach kontraktu socjalnego:
    ocena sytuacji życiowej klienta,
    ocena możliwości i ograniczeń klienta,
    ocena możliwości i barier w otoczeniu klienta,
    oceny cząstkowe odnośnie postępu w realizacji planu działania i stopnia osiągania celów cząstkowych,
    ocena końcowa rezultatów kontraktu i stopnia realizacji celów.
c)    Rola klienta w procesie oceny kontraktu socjalnego.
3. Ewaluacja kontraktu:
    projektowanie ewaluacji kontraktu socjalnego,
    dobór wskaźników realizacji celów kontraktu,
    dobór kryteriów oceny realizacji kontraktu.
4.   Określenie narzędzi do badania realizacji założonych w kontrakcie celów – zajęcia praktyczne.
5.     Zbieranie i analiza danych – czyli planowanie i prowadzenie monitoringu kontraktu:
    metody i zakres zbierania informacji,
    sposoby formułowania pytań służących pozyskiwaniu danych,
    budowanie relacji z klientem służących motywacji do współpracy w ramach kontraktu.
6.     Wyciąganie wniosków na podstawie wyników- weryfikacja diagnozy, celów i planu działania:
    wnioski jako podstawa do przygotowania zaleceń kierowanych do klienta,
    odniesienie do rezultatów kontraktu do sytuacji na wstępie,
    wykorzystanie wniosków/rekomendacji do powrotu do wcześniejszych etapów postępowania lub zakończenia pracy z klientem.
7.   Stworzenie narzędzi monitorowania sytuacji beneficjenta, po zakończeniu kontraktu socjalnego, ocena długofalowych skutków oddziaływań - zajęcia praktyczne.



 
CZAS I MIEJSCE SZKOLENIA

 
 
Prosimy o przybycie 10 min. przed rozpoczęciem zajęć celem dokonania rejestracji.

 

 
 
 
Realizator szkolenia
 
BMM Sp. z o.o., Rzeszów
 
 
Prowadzący szkolenie

Jadwiga Pauli
 
Miejsce szkolenia    
 

Hotel Major, ul. Gdyńska 6, Kraków
 
Terminy szkolenia   


GR. 1: 09.06.2014 r.
 
GR. 2: 23.06.2014 r.

GR. 3: 27.06.2014 r.
 
Godziny szkolenia   

 

9.00-16.00 (8 godzin dydaktycznych)
 



JAK APLIKOWAĆ NA SZKOLENIE ?

   
Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie, podpisanie i odesłanie formularza złgoszeniowego
Zgłoszenia prosimy przesyłać najpóźniej do dnia 30.05.2014 r. mailowo (w formie skanu) na adres: szkoleniapokl@rops.krakow.pl, bądź faksem na nr 12 422 06 36 w. 44.


W procesie rekrutacji pod uwagę będą brane tylko zgłoszenia, które są podpisane przez uczestnika oraz kierownika/dyrektora instytucji, który tym samym wyraża zgodę na udział swojego pracownika w szkoleniu.


Do rozpoczęcia kursu będą mogły przystąpić wyłącznie osoby, które otrzymają telefoniczną lub mailową informację o zakwalifikowaniu ich do udziału w szkoleniu. Osoby zakwalifikowane zobowiązane są  dostarczyć oryginały dokumentów zgłoszeniowych (formularza i oświadczeń) najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia.
 
 
 

 
FINANSOWANIE SZKOLENIA

 
 
Szkolenie odbywa się w ramach projektu PO KL „Szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej" realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w ramach: Priorytetu VII - Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 -Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.3 - Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej.


Udział w szkoleniu jest bezpłatny, koszty organizacyjne finansowane są w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczestnicy pokrywają jedynie koszty dojazdu.
 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kapitał LudzkiEuropejski Fundusz SpołecznyWojewództwo MałopolskieUnia Europejska

Opracowanie Prekursor