1. Kontrakt socjalny jako narzędzie w pracy socjalnej.
2. Kompleksowa diagnoza sytuacji społeczno-zawodowej klienta jako punkt wyjścia to stworzenia planu wsparcia. Opracowanie koncepcji rozwiązania trudnej sytuacji życiowej klienta.
3. Wyznaczanie celów i określanie efektów działań w kontrakcie socjalnym.
4. Techniki skutecznego motywowania klienta do aktywności. Sposoby wzmacniania motywacji na różnych etapach realizacji kontraktu.
5. Zasady konstruowania i wdrażania kontraktu socjalnego w projektach systemowych. Zastosowanie instrumentów aktywnej integracji.
6. Określanie działań/zadań dla osiągnięcia wyznaczonych celów.
7. Zastosowanie instrumentów aktywnej integracji w kontrakcie socjalnym – prezentacja dobrych praktyk.
8. Ewaluacja kontraktu.
|
Nr grupy
|
Termin
|
Godziny zajęć
|
Grupa 1:
|
04-05.11.2013
|
I dzień 9.00 - 16.00
II dzień 9.00- 16.00
|
Grupa 2:
|
12-13.11.2013
|
I dzień 9.00 - 16.00
II dzień 9.00- 16.00
|
Grupa 3:
|
28-29.11.2013
|
I dzień 9.00 - 16.00
II dzień 9.00- 16.00
|
Opracowanie Prekursor